مراحل تولید عطر باکیفیت خوشبو

در مورد تاریخچه تولید و استفاده از عطر چه می دانید؟ آیا علاقه به دانستن مراحل تولید یک عطر و آشنایی بیشتر با عطر هستید؟ به نظر شما عطرهای اولیه را چه کسانی با چه روش هایی می ساخته اند؟
چنانچه شما از علاقمندان به تاریخ هسید و نیز از طرفداران ثابت قدم در استفاده از انواع عطرهای خوشبو بهتر است نکات جالبی را در مورد خاستگاه اولیه عطر بدانید و بدانید که به عنوان یک ایرانی متمدن چه عرصه پهناوری را از انواع علم و هنر برای اولین بار در اختیار نوع بشر قرار داده اید. شاید شما هم مانند بسیاری از امروزی ها نسبت به اینکه ایرانی ها در بسیاریموارد همیشه پیشقدم بوده اند حساس شده باشید و با توجه به پیشرفت های بی نظیری که دیگر کشورها مانند فرانسه در تولید انواع عطر و ادکلن تا کنون داشته اند این با ور برایتان سخت باشد که اولین عطری که با رایحه گلها در ایران ساخته شد. البته خاستگاه اصلی عطر را به طور کل بین النهرین و به طور قوی تر مصر می دانند که به حدود 2000 سال پیش باز می گردد. مصری ها عطر را از انواع ادویه، مغز بادام، ترنج، گیاهان و برگ ها مختلفی بدست می آوردند.

مراحل تولید عطر

اما در همان ایام اولیه ساخت انواع عطر ایرانی ها استخراج عطر از انواع گلها را آغاز کردند و این یعنی ایران دیروز با وجود نبود امکانات رسانه ای و بی خبر از هر جایی از پیشرفت هاای روز زمان خود در هر عرصه ای عقب که نبودند هیچ همراه و در بسیاری موارد پیشتاز نیز بوده اند که به لطف مطالعات و تحقیقات تاریخی برای هر کدام از این ادعا ها مدارک مستندی نیز وجود دارد. اولین گلی که برای ساخت عطر مورد استفاده قرار گرفت گل رز بود که به سرعت نیز در میان طرفداران بوهای خوش رواج یافت و طرفداران زیادی نیز بدست آورد چراکه تا آن زمان هنوز کسی به فکر گرفتن عصاره گلها برای ساخت عطر ها نیافتاده بود.

مراحل شناسایی فرمول ترکیبی عطر

برای ساخت عطر از انواع اسانس هایی که منابع مختلف طبیعی مانند انواع گلها و برگ گیاهان و منابع حیوانی مانند مشک و موم عسل و …. و همچنین منابع مصنوعی استفاده می شود که البته تولید نندگان شناخته شده و معروف کمتر از منابع مصنوعی استفاده می کنند.

مراحل تولید عطر

قدم اول: شناخت عناصر موجود در ساخت اسانس یا روغن عطر است که در کل شامل چهار دسته می باشند که عبارتند از:
رایحه های اساسی و اصلی
مواد تعدیل کننده اسانس
مواد آمیزنده
مواد ثابت کننده بوی عطر
که بازهم خود عناصر اصلی یا رایحه های اساس به سه گروه تقسیم می شوند که عبارتند از:
عناصر اصلی
عناصر میانی
عناصر پایه ای

مراحل تولید عطر

قدم دوم: این روغن یا اسانس روغنی را با آب و اتیل الکل مخلوط و در تانکرهای خاصی به مدت دوهفته نگهداری می کردند. به این طریق رسوبات آن را کامل فیلتر می کنند. از این روش فرمول ترکیبی را شناسایی می کنند و برای ساخت آن اقدام می کنند. البته اکثر تولید کنندگان از مواد اولیه ثابت به جای درست کردن مجدد آنها به دلیل صرفه اقتصادی استفاده می کنند. گاهی هم از روش مهندسی معکوس برای شناسایی و ساخت عطر استفاده می شود.
در هر صورت صنعت تولید انواع عطر و ادکلن از بزرگترین حرفه هایی است که به نیروی کار متخصص و دستگاهها جدید به منظور تولید عطر و ادکلن نیاز دارد. هر شیشه عطری که ساخته می شود نتیجه کار سخت برای تولید یک رایحه منحصر به فرد است که توسط طراح آن صورت گرفته تا شما به مدت یک روز بطور کامل خوشبو باشید.

منبع: فروشگاه عطر و ادکلن ایران