لامپ ال ای دی حبابی 20 واتی که موجب کور شدن دختر 15 ساله شد

بدون شک برای هر نیازی یک نورافکن LED وجود دارد. اولین چیزی که باید بدانید این است که نورافکن ها و لامپ ال ای دی حبابی 20 وات به دلیل فناوری داخلی، طراحی و عملکرد متفاوت هستند.

به یاد داشته باشید، هر لامپ LED برای یک راه حل خاص استفاده می شود. همانطور که می دانید لامپ های دارای تکنولوژی LED مصرف انرژی پایین و طول عمر بالایی دارند. چگونه می توان انواع مختلف را تشخیص داد؟ برای این سه ویژگی:

با مقدار گرمایی که از خود ساطع می کنند
با طیف نوری که تولید می کنند
به دلیل فناوری و چیپ هایی که استفاده می کنند

انواع نورافکن ال ای دی
نورافکن LED سنتی
نورافکن سنتی یا استاندارد LED محبوب ترین است و عمدتاً در خانه استفاده می شود. نور سفید ساطع می کند و شکلی گرد، کروی یا کره ای دارد. دارای رزوه ای برای اتصال آن به برق است و در مکان هایی که نیاز به روشنایی دائمی دارند استفاده می شود.

لامپ ال ای دی

نورافکن سنتی LED نیز می‌تواند شمع‌شکل باشد، اگرچه بیشتر برای تزئین، روی میزهای خواب و لامپ‌های آویز استفاده می‌شود.

لامپ های LED (SMD)
این لامپ‌های ال‌ای‌دی تخصصی‌تر هستند و نام خود را از ترجمه Surface Mounted Diode (SMD) به معنای دیودهای نصب شده بر روی سطح گرفته‌اند، زیرا فناوری روشنایی آن‌ها شامل تراشه‌هایی است که روی سطح کوچکی نصب می‌شوند.

زاویه روشنایی آن بسیار گسترده است (تا 360 درجه) به طوری که نور به طور مساوی توزیع می شود. آنها طراحی مسطح دارند و روی سقف یا در پانل هایی با پایانه هایی قرار می گیرند که مستقیماً به جریان الکتریکی می روند. آنها نور سفید ساطع می کنند و بسیار زیبا هستند. علاوه بر این، آنها دارای شاخص رندر رنگ بسیار بالایی هستند، بنابراین به شما اجازه می دهند رنگ ها را به وضوح ببینید.

LED با شدت بالا
اینها لامپ های با کارایی بالا و با شدت بالا هستند که عمدتاً در چراغ های روشنایی برای کارگاه ها، ساختمان ها و صنایع استفاده می شوند.

یکی از محبوب ترین ها LED های COB است که به معنای “تراشه روی برد” است، یعنی ماژول روشنایی آنها حاوی چندین تراشه است. از آنها برای روشن کردن فضاهای بیرونی و مناطق کاری که نیاز به روشنایی طولانی مدت دارند استفاده می شود.