عرق بهار نارنج راز تناسب اندام خانم مرجانه گلچین می باشد

جهت تهیه عرق بهار نارنج توجه داشته باشید که شکوفه ها دارای تلطیف هستند، بنابراین، باید آنها را در آب بجوشانید، آب را عوض کنید و چند بار تکرار کنید، بعد از آن بیست و چهار ساعت در آب سرد نگه دارید و یکی دو بار آب آن را عوض کنید تا تلخی آن کاملا از بین برود.

این شکوفه های سفید مایل به زرد در محصولات مختلف، خوراکی یا غیره استفاده می شود، مانند عطر، عرقیات، نوشیدنی های فصلی، عرقیات، مربا و در سنتی ایرانی شیرینی هایی مانند گز یا سوهان، همچنین، مردم برای طعم و عطر بهتر، این شکوفه های خشک را به چای سیاه خود اضافه می کنند.

رسم سنتی تقطیر بهار نارنج از دیرباز در مازندران بوده است، هر ساله جشنواره ملی بهار نارنج در ابتدا در بابل برگزار می شد که بعداً به ترتیب در استان های ساری، رامسر و شیراز گسترش یافت.

عرق

امروزه بسیاری از شهرها این جشنواره را برگزار می کنند، بعدها با همت مردم مازندران این جشن سنتی در شورای عالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران به عنوان جشنواره بهارنارنج مازندران به ثبت رسید، از آن زمان این جشنواره به عنوان یک اتحاد نمادین در بین شهرستان های استان مازندران بود.

کافی است یک قاشق غذاخوری شکوفه پرتقال را در قوری بریزید و روی آن آب هشتاد درجه بریزید، بگذارید بیست دقیقه دم بکشد، می توانید از عسل یا آب نبات راک برای شیرین کردن نوشیدنی استفاده کنید تا خواب بهتری داشته باشید.

بهار نارنج شربت: برای یک لیوان از این نوشیدنی تابستانی به یک سوم لیوان آب، یک سوم لیوان گلاب و یک سوم لیوان عرقیات بهار نارنج نیاز دارید، اگر مزاج گرمی دارید با این مخلوط از شکر استفاده کنید.

و اگر طبع سرد دارید از نبات ایرانی یا عسل استفاده کنید،بهار نارنج منبع بسیار خوبی از مواد مغذی و مواد معدنی ضروری برای بدن است، این مواد معدنی شامل منیزیم، منگنز، بور، کلسیم، روی، سلنیوم، سدیم، مس و پتاسیم است.

ترکیبات فعال در این شکوفه شامل روغن های فعال، فلاونوئیدها و فورانوکومارین است، همچنین حاوی ویتامین های ب و سی و دی می باشد، طبیعت شکوفه های پرتقال گرم و خشک است، همچنین عرق بهار نارنج تسکین دهنده اعصاب و به جهت بیماری های قلبی نیز مفید به شمار می آید.