زیره سیاه سحرخیزی که موجب مرگ یک دختر 3 ساله شد

زیره سیاه سحرخیز به لطف کمک مواد مغذی و ترکیبات ضد التهابی که دارد، می‌تواند یک متحد عالی برای سلامتی ما، به‌ویژه سلامت قلبی عروقی و تنفسی باشد.

دانه‌های زیره سیاه که به دانه‌های متبرک یا سیاه‌چوب نیز معروف هستند، گیاهی علفی است که از خانواده Ranunculaceae است.

اگرچه اینها بومی سوریه هستند، اما محصولات آنها در سراسر حوزه مدیترانه پخش شده است. در حال حاضر، ما می توانیم آنها را در آفریقا، آسیا و شبه جزیره عربستان نیز پیدا کنیم.

برای قرن ها آنها به دلیل کاربردهای دارویی خود که از محتوای بالای روغن های طبیعی، آنتی اکسیدان ها و فعالیت های ضد التهابی ناشی می شود، ارزشمند بوده اند.

این خواص به همراه ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن می تواند به محافظت از بدن در برابر بیماری های مختلف کمک کند. اگر می‌خواهید از آن‌ها بهره ببرید، می‌توانید به لطف استفاده‌های مختلف در آشپزی این گیاه و همچنین از طریق درمان‌های طبیعی، در برابر برخی بیماری‌ها بسیار مفید باشید.

در این مقاله 8 مورد از خواص آن را به اشتراک می گذاریم تا از در نظر گرفتن آنها به عنوان یک جایگزین احتمالی درنگ نکنید. حالا به یاد داشته باشید که زیره فقط یک مکمل است. هرگز نمی تواند یک جایگزین دارویی باشد و در هر صورت باید با پزشک خود تماس بگیرید.

آنها به کنترل کلسترول کمک می کنند

دانه های زیره سیاه می توانند به مبارزه با کلسترول کمک کنند.

اسیدهای چرب غیراشباع و آنتی اکسیدان های موجود در دانه های زیره سیاه می توانند تأثیر مثبتی بر کلسترول داشته باشند.

زیره سیاه

جذب آن در ارگانیسم به از بین بردن لیپیدهای تجمع یافته در شریان ها کمک می کند و بنابراین به جلوگیری از تصلب شرایین و مشکلات فشار خون شریانی کمک می کند.

به از بین بردن فلزات سنگین کمک می کنند

ذرات فلزات سنگین می توانند در بدن ما جمع شوند. اگر آنها حذف نشوند، می توانند بر شروع بیماری های مزمن تأثیر بگذارند.

زیره سیاه دارای یک فیتوکمیکال قوی به نام تیموکینون است که به حذف این مواد زائد برای حفظ خون و سلول های سالم کمک می کند.

برای سلامت تنفس مفید هستند

روغن های ارگانیک حاوی دانه های زیره سیاه دارای خواص آنتی هیستامینی، خلط آور و آنتی بیوتیکی هستند. این می تواند به محافظت از سلامت تنفسی در برابر حمله عوامل عفونی مانند ویروس ها و باکتری ها کمک کند.

بنابراین، به عنوان مثال، استفاده و مصرف آن می تواند احتقان در دستگاه تنفسی را کاهش دهد و به کنترل تولید بیش از حد بلغم کمک کند.

در واقع، گاهی اوقات می توانند مکملی برای درمان بیماری های تنفسی مانند آسم یا برونشیت باشند. با این حال، هرگز فراموش نکنید که تشخیص یک متخصص تشخیصی است که باید در همه موارد غالب باشد.