با استفاده از روغن موتور htc لکه های صورت خود را از بین ببرید

جلوگیری از نازک شدن روغن موتور htc در حین داغ شدن آن در حالی که کارکرد موتور از بین می رود یک چیز است، اما جلوگیری از غلیظ شدن بیش از حد روغن نیز مهم است.

استفاده از روغن های پایه درجه یک کمتر فرار برای جلوگیری از تبخیر یکی از روش ها است. تبخیر بسته روغن پایه نه تنها مصرف روغن را افزایش می دهد، بلکه منجر به غلیظ تر شدن روغن می شود که مصرف سوخت را کاهش می دهد.

مواد افزودنی روغن
استفاده شرکت های نفتی از افزودنی ها رویکرد دیگری برای بهبود و حفظ عملکرد روغن است. دمای بالای موتور با رطوبت، محصولات جانبی احتراق (مانند بنزین نسوخته)، زنگ زدگی، خوردگی، ذرات سایش موتور و اکسیژن ترکیب می‌شود و لجن و لاک تولید می‌کند که می‌تواند لجن زده و به موتور آسیب برساند.

افزودنی ها با به حداقل رساندن لجن و لاک به حفظ روانکاری خوب کمک می کنند. در اینجا دسته بندی اصلی مواد افزودنی و چرایی اهمیت آنها آمده است:

روغن موتور

• بهبود دهنده های شاخص ویسکوزیته: با افزایش دما تمایل روغن به نازک شدن را کاهش می دهند.

• شوینده ها: بر خلاف انواعی که برای شستن لباس ها استفاده می کنید، شوینده های موجود در روغن سطوح موتور را تمیز نمی کنند. آنها برخی از رسوبات را حذف می کنند – در درجه اول مواد جامد. با این حال، هدف اصلی آنها تمیز نگه داشتن سطوح با جلوگیری از تشکیل رسوبات در دمای بالا، زنگ زدگی و خوردگی است.

• پراکنده کننده ها: این ذرات جامد را با نگه داشتن آنها در محلول پراکنده می کنند تا به هم نرسند و لجن، لاک یا اسید تشکیل ندهند. برخی از افزودنی ها هم به عنوان شوینده و هم به عنوان پخش کننده عمل می کنند.

• عوامل ضد سایش: گاهی اوقات فیلم روان کننده ایجاد شده توسط روغن خراب می شود، بنابراین عوامل ضد سایش باید از سطوح فلزی محافظت کنند. یک ترکیب روی و فسفر به نام ZDDP همراه با سایر ترکیبات فسفر (و گوگرد) مورد علاقه طولانی مدت است. اگر باید بدانید، ZDDP مخفف دی آلکیل دی تیوفسفات روی است.