انواع عطر با ماندگاری بالا

علت ماندگاری بالای عطر در چیست؟ آیا نحوه درست استفاده از عطر بر ماندگاری آن تاثیری دارد؟ تفاوت ماندگاری عطر در افراد مختلف چگونه است؟
برای توضیح در مورد عطر و ماندگاری عطر لازم است ابتدا با تعریف ساده ای از اسانس آشنا شویم. اسانس مایعی خوشبو است که از منابع مختلف حیوانی و گیاهی و گاها به طور مصنوعی تولید می شود و حالت روغنی دارد. عطر و ادکلن محصولاتی هستند که از ترکیبات متنوع و متناسب انواع اسانس ها تولید می شوند و معمولا درصد استفاده از اسانس در تولید آنها با یکدیگر متفاوت است و گفته می شود هرچه در اسانس مورد استفاده در تولید عطر یا ادکلن بیشتر باشد آن عطر یا ادکلن از ماندگاری بیشتری برخوردار میباشد.
اما لازم است بدانید که ماندگاری عطر علاوه بر درصد اسانس به کار رفته به عوامل دیگری نیز مرتبط می باشد که عبارتند از:

  • نحوه درست استفاده از عطر
  • روش نگهداری عطر و دمای نگداری آن

منظور از نحوه درست استفاده از اینست که معمولا از عطر بر قسمت هایی از بدن که نبض دارد پاشیده می شود در اینصورت عطر گرم می شود و دائما رایحه آن پخش می شود و در نتیجه ماندگاری آن بهبود می یابد.
روش نگهداری درست از عطر نیز این منظور را می رساند که عطر باید در دمایی حدود 12 درجه نگهداری شود و در جایی به دور از نور آفتاب باشد. همچنین بعد از هر بار مصرف درب آن خوب بسته شود تا اکسیژن در فضای بالای آن قرار نگیرد.
ماندگاری عطر در افرادی که از آن استفاده می کنند نیز با هم یکسان نیست به طور نمونه عطر بر روی پوست چرب ماندگارتر از پوست خشک می باشد و افرادی که دارای پوست خشکی هستند می بایست قبل استفاده از عطر از مرطوب کننده بدون اسانس بر روی پوست خود استفاده کنند.

منبع: فروشگاه عطر و ادکلن ایران